Home / שערים / האם כדאי לבצע שערים מעוצבים בעיצוב אישי או לרכוש שערים מסוג זה מראש?

האם כדאי לבצע שערים מעוצבים בעיצוב אישי או לרכוש שערים מסוג זה מראש?

שער הוא אמצעי בעל חשיבות רבה בבתים פרטיים כבר מזה שנים, ניתן לראות כיום מגוון רחב של עיצובי שערים הכוללים כל אחד צבעים, צורות ועיטורים שונים. שערים מעוצבים לרוב יהיו מוצעים על ידי מסגריות, בתי מלאכה בהם מייצרים מוצרי מתכת שונים ביניהם סורגים, מדרגות, מעקות וכן שערים ודלתות. כאשר מזמינים שער בעיצוב אישי, הוא יכול להיות בעלי גדילים, צורות ועיטורים בהזמנה אישית, כלומר לא סטנדרטיים.

כיום מסגריות רבות מציעות שערים מעוצבים בשלל סגנונות. ניתן להתרשם מקטלוגים שונים באתר של אותה מסגריה. במסגריה עובד המסגר, אשר בעזרת כלים מיוחדים הוא יכול לחמם ולעצב את המתכות בצורות הרצויות. 

שערים מעוצבים ממתכת לבית כיום נחשבים לנפוצים מאוד כיוון שהם מגיעי בעיצובים מרשימים. אם בעבר שערים היו בעלי צבע מתכתי, מראה מסיבי ולא מעוצב, כיום ניתן לראות עיצובים מרשימים ויוצאי דופן של שערים. השערים יכולים להיות בהתאם לעיצוב חצר הבית ולהשתלב עם הצבעים ,הסגנון והטעם האישי של בעלי הבית.

שער מתכת לרוב יהיה עשוי ברזל והוא ישמש בכניסה לבתים בהם יש גם שטח חיצוני כמו חצר, גינה או חנייה. השער יכול להיות ידני או חשמלי, בהתאם לגודלו למטרת השימוש שלו. כמו כן, ניתן לבחור את צורות הסורגים של השער, האם הם יהיו לאורך או לרוחב והאם הם יכללו עיטורים. נוסף על השער, לרוב ניתן לראות גדר תואמרת המשלימה את קו השער מסביב לבית. כמו כן, שערים לבית יכולים להיות בעלי צבעים שונים. הברזל עובר צביעה בתהליך מיוחד וכן ניתן לצבוע את השער בלבן, שמנת, שחור או כל צבע אחר בהתאם לצבעים העומדים לרשות המסגר. כמו כן, שערי ברזל יכולים גם לכלול עיטורים וחריטות. יש הבוחרים לחרוט על גבי השער את מספר הבית, יש המוסיפים עיטורי פרחים או ספירלות וכן תיבות דואר מחוברות או חלון באמצע השער.

שערים מעוצבים יכולים להיות גם משולבים עם חומרי גלם נוספים כמו זכוכית ועץ. על ידי שילוב של חומרי גלם נוספים עם המתכת, ניתן ליצור מראות מיוחדים ומודרניים. 
המחירים של שערים מעוצבים משתנה ומושפע מקריטריונים רבים כמו למשל גודל השער ורוחבו, המשפיע על כמות הברזל, צביעת השער, צורות השער, מורכבות העיצוב שלו ושילוב של חומרי גלם אחרים בו. כמו כן, המחיר גם מושפע מתהליך נוסף הנקרא גילוון. גילוון הוא תהליך שעובר כמעט כל מוצר מברזל אשר עומד בחוץ חשוף לנזקי מזג האוויר. שער ברזל החשוף רוב ימות השנה לשמש ולגשם עובר גילוון על מנת לשמור עליו מפני חלודה. גילוון מתבצע בתהליך מיוחד בו מצפים את הברזל בחומרים ייעודיים. כיון ניתן למצוא מסגרות שונות המציעות שערים מעוצבים לבית באמצעות האינטרנט ולהתרשם מהעבודות שלהן.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *