Home / דלתות / איך מייצרים דלתות ברזל והיכן ניתן לרכוש דלתות אלו?

איך מייצרים דלתות ברזל והיכן ניתן לרכוש דלתות אלו?

דלתות ברזל הן דלתות אשר מעוצבות על ידי מסגר או אמן ברזל כדי לשמש כדלת בכניסה לבית או מבנה, או כדלת פנים בתוך הבית. תהליך הייצור של הדלת נעשה על ידי מסגר בסביבת עבודה ייחודית כדי לייצר את הדלת הרצויה. 

תחילה, המסגר משתמש בחתיכת ברזל מלבנית אשר לעתים עשויה ממסגרת של דלת ישנה או ברזל מיוחד המשמש כשלד של הדלת. על המסגר לשייף את הברזל ולהקנות לו מרקם חלק כדי שהברזל יקבל צורה אחידה ובעלת מרקם אחיד. לאחר מכן הוא מבצע את החורים לדלת כדי לייצר המגרעות לצירייה.

כאשר המגרעת של הצירייה מוכנה, המסגר מתקין את הצירייה על המגרעת וממשיך שיוף וצביעת הברזל בהתאם לבקשת הלקוח. לצורך כך הוא עושה שימוש בצבע מיוחד אשר עמיד לברזל. בנוסף, המסגר עושה שימוש בטרפנטין כדי להוריד צבע ישן שקיים על הדלת ורק לאחר מכן מתחיל בתהליך הצביעה בעזרת צינור מיוחד אשר משפריץ צבע.

דלתות ברזל הן יחסית כבדות יותר מדלתות עץ ולכן רצוי להשכיב את הדלתות בעת עבודה עליהן כדי לעבוד בצורה נוחה על הדלת ולהתקין את הזכוכיות בתוך המסגרת של הדלת. 

כאשר המסגר מסיים את החלק של המסגרת בעת הכנת דלתות ברזל הוא מרכיב את הפלטה של זכוכית הדלת. הפלטה לרוב מגיעה מוכנה מראש ולא דורשת הרכבה אישית אלא מגיעה מהמפעל בצורה הזאת. 

בשלב האחרון של הכנת דלתות ברזל מגיע שלב ההרכבה של הדלת על הצירים של הדלת. לצורך כך המסגר מכין את הציריות החדשות על הקיר כדי שיתאימו בצורה מושלמת לדלת החדשה שתהיה על הצירים. הצירים צריכים לעמוד בעומס רב שכן דלתות ברזל הן דלתות כבדות.

בשלב זה ההתקנה תתבצע בצורה כזו כך שהמגרעת של הצירים תשב קרוב לצירים ואז בעזרת מוט מיוחד יתבצע חיבור בין הצירים למגרעת. כאשר הצירים העליונים והתחתונים יהיו מחוברים כאחד אל דלתות ברזל, הן ישבו בצורה מושלמת וכך יהיה קל לפתוח ולסגור את הדלת. 

המסגר בסופו של דבר יבדוק המסגר את מנעול הדלת כדי לוודא שהכל מוכן לשימוש הלקוח. את הדלתות הללו ניתן לרכוש באופן פרטי ממסגר או מחברה אשר מתמחה בייצור דלתות. בנוסף, קיימות דלתות ברזל איכותיות יותר הנעשות על ידי מסגרים מנוסים אשר מתעסקים בתחום הפרזול ואלו גם מתעסקים בייצור מעקים, שערים אוטומטיים ועוד כדי להתאים את אופי הדלת וצורתה לשאר מוצרי הברזל שיש מסביב לבית.
לסיכום, יצירת דלתות ברזל בהתאם לבקשת לקוח ניתן לבקש ממסגר מקצועי אשר בעל ניסיון בתחום זה. בנוסף, כדאי לבדוק האם המסגר מבצע עוד עבודות פרזול מלבד יצירת דלתות כדי להתאים את סוג הדלת לשאר המוצרים מברזל שיש מסביב לבית.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *